Παρασκευή 19 Οκτωβρίου 2018

Prima facie




 
Έστρεψε έναν τεράστιο μεγεθυντικό καθρέφτη στο πρόσωπο μου και μου είπε: 
«Δε μπορεί, κάτι θα θέλετε να αλλάξουμε. Κοιταχτείτε μόνη σας στον καθρέφτη 
και πείτε μου εσείς τι σας ενοχλεί στο πρόσωπο σας».

          Δύσκολη ερώτηση γιατρέ, ομολογώ

Μάλλον αυτά τα ψάρια που πλέουν στα μάτια μου

μάλλον αυτά με ενοχλούν

Όλη την ώρα με το στόμα ανοιχτό καταπίνουν ό,τι βλέπουν 

καταπίνουν κι όταν δεν υπάρχει φαγητό 

και πότε πότε μαζεύονται πολλά 

-έχετε δει κοπάδι σαρδέλες; 

τότε δεν βλέπω τίποτα 

πρέπει να περιμένω να χορτάσουν ή να τρομάξουν για να δω 

Επίσης είναι και αυτές οι βουνοκορφές της μύτης 

τελείως ανόμοιες μεταξύ τους 

η μια μόνο ανεβαίνει 

η άλλη μόνο κατεβαίνει 

αλίμονο σου αν κάνεις λάθος, θα βρεθείς αλλού 'ντ' αλλού  

Τι με ενοχλεί 

δύσκολο να το πω  

Ίσως η διασταύρωση ανάμεσα απ' τα φρύδια 

πάνε και στρώνονται καραβάνια αθίγγανων 

και κάτι τύποι που κάνουν ωτοστόπ 

διακόπτουν όλη την κυκλοφορία 

δεν επικοινωνούν οι πάνω με τους κάτω 

οι αποδώ με τους αποκεί 

γι΄ αυτό και βλέπετε όλα αυτά τα μονοπάτια από πετραδάκια

κάποιος σκέφτηκε να τα ρίξει πίσω του μη χάσει το δρόμο

αλλά τον έχασε

-γι’ αυτό το λέω, είναι πρόβλημα 

Και τα οστά των ζυγωματικών 

πάει και λιμνάζει εκεί όλο το συμπυκνωμένο γέλιο 

μια πυριτιδαποθήκη έτοιμη να εκραγεί 

-πόσο  πιο επικίνδυνο από αυτό; 

Επίσης με ενοχλεί και το χρώμα 

τόσο χωμάτινο και πού-και-πού σύννεφα 

-μα πάει ανάκατα χώμα με σύννεφα; 

Κι αυτή η γέφυρα απ΄το ένα αυτί στο άλλο 

κάθε που περνάω ηχούνε γκάιντες και τύμπανα 

Και τα αγριόχορτα που φυτρώνουν στα μαλλιά μου 

δεν μπόρεσα ποτέ να κάνω μια χωρίστρα ίσια 

Κι όλη αυτή την σάρκα τι να την κάνω, μήπως είναι δικιά μου; 

Και τι να πω για τα οριζόντια σκίαστρα στο στόμα; 

ξεθωριασμένα παντζούρια με μπλεγμένες κλωστές 

-ω, πόσο περιποίηση θέλουν για να δουλέψουν στοιχειωδώς 

Και στο σαγόνι μου επάνω

να το πω και αυτό 

-τα βλέπετε τα δυο καρφιά; 

είναι από σανίδα πειρατικού 

από εκεί έχει πνιγεί κάθε ανταρσία στη θάλασσα 

κι αυτό με ενοχλεί 

με ενοχλεί πολύ 

Μα πιο πολύ με ενοχλούν τα δόντια

τόσο λάθος βαλμένα 

θα έπρεπε να φυτρώνανε στη βάση του κρανίου 

πάνω στο σβέρκο μου 

να μασουλάνε οι κοπτήρες το σκοινί γύρω απο το λαιμό μου 

 

Λοιπόν γιατρέ, από πού λέτε να αρχίσουμε;




Μαρ. Μαρκοπούλου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου